• NEWSROOM
  • LATEST NEWS
    • LATEST NEWS
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΠΑΙΔΕΙΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
  • ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
    • ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ
    • ΕΓΡΑΨΑΝ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • VIDEOS
  • LIFE PLUS
    • LIFE PLUS
    • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
    • STORIES
    • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • PODCAST
    • ΦΩΤΟΓΡΑΦΗΜΑΤΑ

  • NEWSROOM
  • LATEST NEWS
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΠΑΙΔΕΙΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
  • ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ
    • ΕΓΡΑΨΑΝ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • VIDEOS
  • LIFE PLUS
    • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
    • STORIES
    • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • PODCAST
    • ΦΩΤΟΓΡΑΦΗΜΑΤΑ

Πόσο αλκοόλ την εβδομάδα μπορεί να προκαλέσει βλάβη στον εγκέφαλο

  • April 10, 2025
  • Posted in ΥΓΕΙΑ
  

Η μεγάλη κατανάλωση αλκοόλ σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο, για έναν τύπο εγκεφαλικής βλάβης που σχετίζεται με προβλήματα μνήμης και σκέψης, που ονομάζεται υαλώδης αρτηριοσκλήρυνση.

Αυτό δείχνει νέα μελέτη, στην οποία οι ερευνητές όρισαν τη μεγάλη κατανάλωση αλκοόλ ως οκτώ ή περισσότερα αλκοολούχα ποτά την εβδομάδα.

Η υαλώδης αρτηριοσκλήρυνση είναι μια πάθηση που προκαλεί στένωση των μικρών αιμοφόρων αγγείων, τα οποία γίνονται παχιά και άκαμπτα. Αυτό δυσχεραίνει τη ροή του αίματος, γεγονός που μπορεί να βλάψει τον εγκέφαλο με την πάροδο του χρόνου. Εμφανίζεται ως περιοχές κατεστραμμένου ιστού στον εγκέφαλο.

Κατά το παρελθόν, η έντονη κατανάλωση αλκοόλ συσχετίστηκε με χαμηλότερο λόγο εγκεφαλικής μάζας, δηλαδή μικρότερο ποσοστό εγκεφαλικής μάζας σε σύγκριση με τη σωματική μάζα, και χειρότερες γνωστικές ικανότητες. Δεν βρέθηκε καμία σχέση μεταξύ της μέτριας ή έντονης κατανάλωσης αλκοόλ και του λόγου εγκεφαλικής μάζας ή των γνωστικών ικανοτήτων.

Τώρα, οι ερευνητές εξέτασαν, πώς το αλκοόλ επηρεάζει τον εγκέφαλο, καθώς οι άνθρωποι μεγαλώνουν και διαπίστωσαν ότι η βαριά κατανάλωση αλκοόλ είναι επιζήμια για τον εγκέφαλο και μπορεί να οδηγήσει σε προβλήματα μνήμης και σκέψης.

Στην έρευνα μελετήθηκε εγκεφαλικός ιστός 1.781 ατόμων που είχαν μέση ηλικία 75 ετών κατά τον θάνατό τους. Όλοι είχαν υποβληθεί σε αυτοψία εγκεφάλου. Στόχος των ερευνητών ήταν, να αναζητήσουν σημάδια εγκεφαλικής βλάβης. Μέτρησαν επίσης το βάρος του εγκεφάλου και το ύψος κάθε συμμετέχοντα. Μέλη της οικογένειας απάντησαν σε ερωτήσεις σχετικά με την κατανάλωση αλκοόλ των συμμετεχόντων.

Στη συνέχεια, κατηγοριοποίησαν τα δεδομένα σε τέσσερις ομάδες, για τα άτομα που δεν έπιναν ποτέ, τους μέτριους πότες που έπιναν επτά ή λιγότερα ποτά την εβδομάδα, τους έντονους πότες (heavy drinkers) που κατανάλωναν οκτώ ή περισσότερα ποτά την εβδομάδα και όσους ήταν heavy drinkers κατά το παρελθόν. Οι ερευνητές όρισαν ως ένα ποτό, το περιέχον 14 γραμμάρια αλκοόλ, που αντιστοιχεί περίπου σε 350 ml μπύρας, 150 ml κρασιού ή 45 ml αποσταγμένων αλκοολούχων ποτών.

Μετά την προσαρμογή για παράγοντες που θα μπορούσαν να επηρεάσουν την υγεία του εγκεφάλου, όπως η ηλικία κατά τον θάνατο, το κάπνισμα και η σωματική δραστηριότητα, διαπιστώθηκε, ότι οι heavy drinkers είχαν 133% περισσότερες πιθανότητες να έχουν αγγειακές εγκεφαλικές βλάβες σε σύγκριση με όσους δεν έπιναν ποτέ, οι πρώην πότες είχαν 89% περισσότερες πιθανότητες και οι μέτριοι πότες 60%.

Επίσης, εντοπίστηκε, ότι οι «heavy drinkers» πέθαναν κατά μέσο όρο 13 χρόνια νωρίτερα από όσους δεν έπιναν ποτέ. Επιπλέον, οι heavy drinkers και οι πρώην πότες είχαν περισσότερες πιθανότητες να αναπτύξουν νευροϊνιδιακά δεμάτια ταυ, έναν βιοδείκτη που σχετίζεται με τη νόσο Αλτσχάιμερ, με 41% και 31% περισσότερες πιθανότητες, αντίστοιχα.

Οι ερευνητές σημειώνουν, ότι η μελέτη δεν αποδεικνύει, ότι η έντονη κατανάλωση αλκοόλ προκαλεί εγκεφαλική βλάβη, αλλά δείχνει μια συσχέτιση. Ένας περιορισμός της μελέτης ήταν, ότι δεν εξέτασε τους συμμετέχοντες πριν από τον θάνατο και δεν είχε πληροφορίες σχετικά με τη διάρκεια της κατανάλωσης αλκοόλ και τις γνωστικές ικανότητές τους.

Τι προκαλεί το «πολύ αλκοόλ»

Στο CNN, μίλησε η Δρ. Leana Wen, επίκουρη αναπληρώτρια καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο George Washington και πρώην επίτροπος υγείας της Βαλτιμόρης, επισημαίνοντας πως αυτή η μελέτη περιελάμβανε μια μεταθανάτια ανάλυση.

«Βραχυπρόθεσμα, η κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να διαταράξει τις οδούς επικοινωνίας του εγκεφάλου και να δυσκολέψει τον εγκέφαλο, να ελέγξει την σκέψη, τον συντονισμό, την ισορροπία, την ομιλία και την κρίση. Οι υψηλές ποσότητες αλκοόλ σε σύντομο χρονικό διάστημα μπορεί να οδηγήσουν σε τόσο σημαντική βλάβη, που οι βασικές περιοχές που ελέγχουν την αναπνοή και τον καρδιακό ρυθμό αρχίζουν να κλείνουν» ανέφερε αρχικά η Wen.

«Τα άτομα με διαταραχή χρήσης αλκοόλ μπορεί να έχουν προοδευτικές εγκεφαλικές αλλαγές, που επηρεάζουν την σκέψη και τη γνωστική λειτουργία. Για παράδειγμα, μια κατάσταση γνωστή ως σύνδρομο Wernicke-Korsakoff, που συνδέεται με σοβαρή κατανάλωση αλκοόλ, μπορεί να προκαλέσει μόνιμη αναπηρία, με μακροπρόθεσμη απώλεια μνήμης. Μικρότερες ποσότητες αλκοόλ έχουν συνδεθεί με την πρόωρη γήρανση και τη συρρίκνωση του εγκεφάλου» τόνισε η καθηγήτρια.

 

Με πληροφορίες από CNN και ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

Related Posts

0 comments
ΥΓΕΙΑ

Πόση άσκηση είναι αρκετή για να μειώσουμε τον καρδιαγγειακό κίνδυνο; Νέα μελέτη δίνει την απάντηση

0 comments
ΥΓΕΙΑ

Θρόμβωση: 7 σιωπηλά συμπτώματα που πρέπει να προσέξετε

0 comments
ΥΓΕΙΑ

Καρκίνος του παγκρέατος: Ελπιδοφόρα μηνύματα από εξατομικευμένο εμβόλιο mRNA

0 comments
ΥΓΕΙΑ

Συνθετικό μόσχευμα δίνει ελπίδα για παιδιά που γεννιούνται χωρίς οισοφάγο

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Με συνάντηση του Δικτύου Πόλεων του Αποστόλου Παύλου ξεκίνησαν τα Παύλεια 2026 στην Κόρινθο

  • June 13, 2026
  • ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Market Pass 2026: Αναδρομικά έως 200 ευρώ για 600.000 δικαιούχους – Ποιοι θα τα λάβουν

  • June 13, 2026
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τελετή παράδοσης – παραλαβής στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

  • June 13, 2026
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Βραβεία «ΝΗΡΕΑΣ» | 8ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Λουτρακίου «ΓΕΦΥΡΕΣ» Bridges International Film Festival ΓΕΦΥΡΕΣ-Παγκόσμιος Κινηματογράφος

  • June 13, 2026
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

«Όλοι Digital»: Βραβεύτηκαν οι συμμετέχοντες του προγράμματος ψηφιακής εκπαίδευσης των ΚΑΠΗ του Δήμου Κορινθίων

  • June 13, 2026
  • ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Δήμητρα Τσουλούχα: Πλούσιο πρόγραμμα εκδηλώσεων για τα Παύλεια και το Πολιτιστικό Καλοκαίρι του Δήμου Κορινθίων (ηχητικό)

  • June 12, 2026
  • PODCAST

Δήμος Κορινθίων: Επίσημη έναρξη των “ΠΑΥΛΕΙΩΝ” 2026

  • June 12, 2026
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Ορκίστηκαν τα τέσσερα νέα μέλη της κυβέρνησης στο Προεδρικό Μέγαρο

  • June 12, 2026
  • ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Επικοινωνία

JennysWorld: info@jennysworld.gr

Τζένη Σουκαρά: soukarat@gmail.com