• NEWSROOM
  • LATEST NEWS
    • LATEST NEWS
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΠΑΙΔΕΙΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
  • ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
    • ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ
    • ΕΓΡΑΨΑΝ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • VIDEOS
  • LIFE PLUS
    • LIFE PLUS
    • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
    • STORIES
    • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • PODCAST
    • ΦΩΤΟΓΡΑΦΗΜΑΤΑ

  • NEWSROOM
  • LATEST NEWS
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΠΑΙΔΕΙΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
  • ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ
    • ΕΓΡΑΨΑΝ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • VIDEOS
  • LIFE PLUS
    • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
    • STORIES
    • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • PODCAST
    • ΦΩΤΟΓΡΑΦΗΜΑΤΑ

Ελεύθεροι επαγγελματίες: Νέο χαράτσι έως 37% – Τι αλλάζει στη φορολογία

  • May 10, 2024
  • Posted in ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  

Πρόσθετη φορολογική επιβάρυνση θα προκύψει για τους ελεύθερους επαγγελματίες εξαιτίας της αύξησης του κατώτατου μισθού.

Κι αυτό γιατί αποτελεί τη βάση υπολογισμού του ελάχιστου τεκμαρτού εισοδήματος, όπως προβλέπει ο νόμος Χατζηδάκη. Η αναπροσαρμογή του κατώτατου μισθού από τα 780 στα 830 ευρώ μεικτά θα επιφέρει αυξήσεις της φορολογικής επιβάρυνσης των αυτοαπασχολουμένων το 2025 έως και 37%, σε σχέση με τον τεκμαρτό φόρο εισοδήματος που θα καταβάλουν φέτος. Η αυτόματη αύξηση των τεκμαρτών καθαρών κερδών αφορά όλα τα ελάχιστα ποσά τεκμαρτού φορολογητέου εισοδήματος, για όλες τις ατομικές επιχειρήσεις που λειτουργούν πάνω από 3 έτη.

Τι αλλάζει

Ειδικότερα, το ύψος του ελάχιστου τεκμαρτού φορολογητέου εισοδήματος για κάθε αυτοαπασχολούμενο που έχει συμπληρώσει 6 έτη άσκησης του επαγγέλματός του και δεν έχει κανέναν υπάλληλο εργαζόμενο στην επιχείρησή του είναι ίσο με τον εκάστοτε ισχύοντα ετήσιο μεικτό κατώτατο μισθό του ιδιωτικού τομέα, υπολογιζόμενο σε 14μηνη βάση. Συγκεκριμένα, για τα εισοδήματα του φορολογικού έτους 2023 το ύψος του ελάχιστου τεκμαρτού φορολογητέου εισοδήματος της παραπάνω περίπτωσης ανέρχεται στα 10.920 ευρώ (780 ευρώ επί 14). Όμως για τα εισοδήματα του φορολογικού έτους 2024, τα οποία θα φορολογηθούν το 2025, το ύψος του ελάχιστου τεκμαρτού φορολογητέου εισοδήματος θα αυξηθεί στα 11.620 ευρώ (830 ευρώ επί 14).

Αξίζει να σημειωθεί, ότι το ποσό του ελάχιστου τεκμαρτού εισοδήματος που προκύπτει από τον ετήσιο κατώτατο μισθό, αποτελεί τη βάση υπολογισμού των ελάχιστων τεκμαρτών φορολογητέων εισοδημάτων, το οποίο υπολογίζεται ανάλογα με τα έτη λειτουργίας της επιχείρησης.

Οι νέοι επαγγελματίες

Οι νέοι επαγγελματίες με ατομικές επιχειρήσεις που ασκούν το επάγγελμα για λιγότερα από 4 έτη απαλλάσσονται από το σύστημα των αντικειμενικών κριτηρίων. Στο τέταρτο έτος λειτουργίας ισχύει ελάχιστο όριο φορολογητέου εισοδήματος μειωμένο κατά 67%, σε σύγκριση με το ποσό του ελάχιστου φορολογητέου εισοδήματος που αντιστοιχεί σε ατομική επιχείρηση με 6 έτη λειτουργίας χωρίς εργαζόμενο, και διαμορφώνεται ως εξής:

Για κάθε ατομική επιχείρηση που συμπλήρωσε 4 έτη λειτουργίας μέσα στο 2023, θα ληφθεί υπόψη το ποσό των 10.920 ευρώ, μειωμένο κατά 67%, δηλαδή θα ληφθεί υπόψη ελάχιστο φορολογητέο εισόδημα ύψους 3.640 ευρώ.

Από εκεί και πέρα, για κάθε ατομική επιχείρηση που συμπλήρωσε ή θα συμπληρώσει 4 έτη λειτουργίας μέσα στο 2024 θα ληφθεί υπόψη το ποσό των 11.620 ευρώ, μειωμένο κατά 67%, δηλαδή θα ληφθεί υπόψη ελάχιστο φορολογητέο εισόδημα ύψους 3.873 ευρώ.

 

Γιάννης Αγουρίδης/avgi.gr

 

Related Posts

0 comments
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι γενικευµένου χαρακτήρα ρυθµίσεις οφειλών στο ∆ηµόσιο είναι σύνηθες παράγωγο των εκλογών.

0 comments
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επίδομα παιδιού Α21: Άνοιξε ξανά η πλατφόρμα – Έκτακτη πληρωμή στις 9 Οκτωβρίου

0 comments
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έκθεση «Κορινθία 2026»: Λαμπερά εγκαίνια, «θρίλερ» υποδομών και απουσία επιχειρήσεων

0 comments
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αγρότες: Στήριξη με 50 εκατ. ευρώ για όσους επλήγησαν από τον παγετό του 2025

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Παρέμβαση του γραμματέα της Ν.E. Εκλογικού Αγώνα του ΠΑΣΟΚ Κορινθίας, με αφορμή την Έκθεση «ΚΟΡΙΝΘΙΑ – ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ 2026»

  • October 5, 2026
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Έρχεται το νέο 112: Εφαρμογή για κινητά, βιντεοκλήσεις και «σιωπηλό κουμπί» -Οι 5 αλλαγές

  • October 5, 2026
  • ΕΛΛΑΔΑ

Συναγερμός στην Ορεινή Κορινθία: Μεγάλες καταστροφές σε μήλα και κηπευτικά – Άμεση παρέμβαση του ΕΛΓΑ ζητά ο Γ. Ψυχογιός

  • October 5, 2026
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Έκθεση «Κορινθία – Πελοπόννησος 2026»: H έλλειψη ταυτότητας μιας έκθεσης που κρύφτηκε κάτω από την πλαστική τέντα – Της Τζένης Σουκαρά

  • October 5, 2026
  • Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ

PEMA Rally Regularity Kορίνθου 2026: Νίκη για  Γεωργακόπουλο – Δούρο με το Morris Mini 

  • October 5, 2026
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Οι γενικευµένου χαρακτήρα ρυθµίσεις οφειλών στο ∆ηµόσιο είναι σύνηθες παράγωγο των εκλογών.

  • October 5, 2026
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επίδομα παιδιού Α21: Άνοιξε ξανά η πλατφόρμα – Έκτακτη πληρωμή στις 9 Οκτωβρίου

  • October 5, 2026
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Συλλoγος Γονέων και Κηδεμόνων Μουσικού Σχολείου Κορίνθου:Στα παιδιά οφείλουμε να δίνουμε το σωστό παράδειγμα

  • October 4, 2026
  • ΕΛΛΑΔΑ
ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Επικοινωνία

JennysWorld: info@jennysworld.gr

Τζένη Σουκαρά: soukarat@gmail.com