• NEWSROOM
  • LATEST NEWS
    • LATEST NEWS
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΠΑΙΔΕΙΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
  • ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
    • ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ
    • ΕΓΡΑΨΑΝ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • VIDEOS
  • LIFE PLUS
    • LIFE PLUS
    • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
    • STORIES
    • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • PODCAST
    • ΦΩΤΟΓΡΑΦΗΜΑΤΑ

  • NEWSROOM
  • LATEST NEWS
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΠΑΙΔΕΙΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
  • ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ
    • ΕΓΡΑΨΑΝ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • VIDEOS
  • LIFE PLUS
    • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
    • STORIES
    • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • PODCAST
    • ΦΩΤΟΓΡΑΦΗΜΑΤΑ

Μπορεί η ασπιρίνη να μπλοκάρει τον καρκίνο του παχέος εντέρου; – Τι έδειξε νέα μελέτη

  • April 25, 2024
  • Posted in ΥΓΕΙΑ
  

Η λήψη μικρής δόσης ασπιρίνης για μεγάλο χρονικό διάστημα μπορεί να επιβραδύνει ή ακόμα και να αποτρέψει την εξέλιξη του καρκίνου του παχέος εντέρου, σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό CANCER της Αμερικανικής Αντικαρκινικής Εταιρείας.

Ιταλοί ερευνητές μελέτησαν δείγματα ιστού από άτομα με καρκίνο του παχέος εντέρου που έκαναν χρήση ασπιρίνης και άλλων που δεν έκαναν, προκειμένου να σχηματίσουν μια καλύτερη εικόνα για το πώς η ασπιρίνη πιθανόν να επιβραδύνει την εξέλιξη του καρκίνου.

Οι επιστήμονες αναφέρουν ότι δεν είναι σίγουροι γιατί η ασπιρίνη έχει αυτά τα οφέλη, αλλά εικάζουν ότι μπορεί να οφείλεται στο ότι το φάρμακο για τον πόνο ενισχύει ορισμένες πλευρές της ανοσολογικής απόκρισης κατά των καρκινικών κυττάρων.

Τι έδειξε η μελέτη
Συνολικά εξετάστηκαν δείγματα ιστού από 238 άτομα που είχαν χειρουργηθεί για καρκίνο του παχέος εντέρου. Περίπου το 12% των συμμετεχόντων λάμβαναν ασπιρίνη. Ανακάλυψαν ότι σε άτομα που έπαιρναν τακτικά ασπιρίνη, ο καρκίνος εξαπλώθηκε στους λεμφαδένες με χαμηλότερο ρυθμό, και επίσης παρατηρήθηκε υψηλότερη διείσδυση κυττάρων ανοσοποιητικού σε όγκους.

Οι αναλύσεις έδειξαν ακόμη πως η έκθεση των κυττάρων στην ασπιρίνη προκάλεσε αυξημένη έκφραση της πρωτεΐνης CD80 (η οποία σχετίζεται με την αυξημένη δραστηριότητα του ανοσοποιητικού συστήματος) σε ορισμένα κύτταρα του ανοσοποιητικού, που ενίσχυσαν την ικανότητα των κυττάρων να ειδοποιήσουν άλλα κύτταρα ανοσοποιητικού για πρωτεΐνες που συνδέονται με όγκους.

“Η μελέτη μας δείχνει έναν συμπληρωματικό μηχανισμό πρόληψης του καρκίνου ή θεραπείας με ασπιρίνη, εκτός από τον κλασικό μηχανισμό φαρμάκων που περιλαμβάνει την αναστολή της φλεγμονής”, δήλωσε ο κύριος ερευνητής Marco Scarpa, από το Πανεπιστήμιο της Πάδοβα.

Η ακριβής δόση ασπιρίνης που απαιτείται για να δει κανείς αυτά τα αποτελέσματα είναι ακόμα ασαφής και χρειάζεται περισσότερη μελέτη, όπως σημειώνουν οι ειδικοί, για να διερευνηθεί πώς μπορεί να λειτουργήσει αυτή η παρέμβαση σε κλινικό περιβάλλον.

Ωστόσο, τα αποτελέσματα της έρευνας προσφέρουν σημαντικές πληροφορίες σχετικά με τον πιθανό ρόλο της ασπιρίνης στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού έναντι των καρκίνων του παχέος εντέρου και πιθανώς άλλων τύπων καρκίνου στο μέλλον.

thetoc.gr

 

 

Related Posts

0 comments
ΥΓΕΙΑ

Πόση άσκηση είναι αρκετή για να μειώσουμε τον καρδιαγγειακό κίνδυνο; Νέα μελέτη δίνει την απάντηση

0 comments
ΥΓΕΙΑ

Θρόμβωση: 7 σιωπηλά συμπτώματα που πρέπει να προσέξετε

0 comments
ΥΓΕΙΑ

Καρκίνος του παγκρέατος: Ελπιδοφόρα μηνύματα από εξατομικευμένο εμβόλιο mRNA

0 comments
ΥΓΕΙΑ

Συνθετικό μόσχευμα δίνει ελπίδα για παιδιά που γεννιούνται χωρίς οισοφάγο

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Με φόντο τον Ναό του Απόλλωνα η κεντρική εκδήλωση του Δικτύου Πόλεων του Αποστόλου Παύλου στην Αρχαία Κόρινθο

  • June 14, 2026
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Δημοτικό Σχολείο Αρχαίας Κορίνθου: Τι κρύβεται πίσω από το μήνυμα Σταυρέλη: «Θα σας ξεσκεπάσω όλους» – Ποιοι δεν θέλουν το έργο;

  • June 14, 2026
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Εγκρίθηκε το Καταστατικό του Δικτύου Πόλεων «Διαδρομή του Αποστόλου Παύλου» με έδρα τον Δήμο Κορινθίων

  • June 14, 2026
  • ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Koρινθία: Διημερίδα της Περιφέρεια Πελοποννήσου για την πολυδιάστατη φτώχεια και τον κοινωνικό αποκλεισμ

  • June 14, 2026
  • ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

«Οι μαθητές του Λεχαίου τραγούδησαν τον Μίκη Θεοδωράκη και συγκίνησαν το κοινό»

  • June 14, 2026
  • ΕΛΛΑΔΑ

Σήμερα το 16ο Αντάμωμα Σαρακατσαναίων Πελοποννήσου – Γιορτή παράδοσης, μουσικής και πολιτισμού

  • June 14, 2026
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Άμεση αντιμετώπιση δύο πυρκαγιών από κεραυνούς στα Γεράνεια Όρη

  • June 14, 2026
  • ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Με συνάντηση του Δικτύου Πόλεων του Αποστόλου Παύλου ξεκίνησαν τα Παύλεια 2026 στην Κόρινθο

  • June 13, 2026
  • ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Επικοινωνία

JennysWorld: info@jennysworld.gr

Τζένη Σουκαρά: soukarat@gmail.com