• NEWSROOM
  • LATEST NEWS
    • LATEST NEWS
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΠΑΙΔΕΙΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
  • ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
    • ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ
    • ΕΓΡΑΨΑΝ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • VIDEOS
  • LIFE PLUS
    • LIFE PLUS
    • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
    • STORIES
    • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • PODCAST
    • ΦΩΤΟΓΡΑΦΗΜΑΤΑ

  • NEWSROOM
  • LATEST NEWS
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΠΑΙΔΕΙΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
  • ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ
    • ΕΓΡΑΨΑΝ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • VIDEOS
  • LIFE PLUS
    • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
    • STORIES
    • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • PODCAST
    • ΦΩΤΟΓΡΑΦΗΜΑΤΑ

Ελεύθεροι επαγγελματίες: Έρχεται πλατφόρμα για την αμφισβήτηση του τεκμαρτού εισοδήματος

  • February 8, 2024
  • Posted in ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  

Μια νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα, η οποία θα λειτουργήσει παράλληλα με την εφαρμογή για τις φορολογικές δηλώσεις, θα θέσει σύντομα σε λειτουργία η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), μέσω της οποίας θα μπορεί να «αμφισβητείται» το τεκμαρτό εισόδημα.

Χιλιάδες ελεύθεροι επαγγελματίες, υποβάλλοντας αίτηση στην πλατφόρμα, θα έχουν τη δυνατότητα να αμφισβητήσουν τον τεκμαρτό «λογαριασμό» που θα τους βγάλει η Εφορία, με βάση το νέο σύστημα φορολόγησης που τέθηκε σε εφαρμογή από την αρχή του έτους.

Με την αίτησή τους οι επιτηδευματίες που θεωρούν, ότι το εισόδημά τους είναι χαμηλότερο από αυτό που προκύπτει με βάση τα τεκμήρια, θα ζητούν από τις φορολογικές αρχές, να προχωρήσουν σε έλεγχο, προκειμένου να αποδειχθεί η ακρίβεια των ισχυρισμών τους.

Σύμφωνα με την πρόβλεψη του νόμου, όσοι επαγγελματίες αμφισβητήσουν τον τεκμαρτό τρόπο φορολόγησής τους θα μπορούν να κάνουν ένσταση, καταβάλλοντας όμως το ποσό του φόρου που προκύπτει από το εκκαθαριστικό σημείωμα.

Στη συνέχεια η ΑΑΔΕ θα ξεκινήσει τη διαδικασία επαναπροσδιορισμού του φορολογητέου εισοδήματός τους, μετά από έλεγχο ο οποίος θα πραγματοποιηθεί εντός συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος και θα μπορεί να διενεργηθεί εξ αποστάσεως, από το γραφείο ή εναλλακτικά στην έδρα της επιχείρησης. Σε περίπτωση που από τον έλεγχο των στοιχείων αποδειχθεί, ότι το πραγματικό εισόδημα του επαγγελματία είναι μικρότερο από το τεκμαρτό, ο αρχικός λογαριασμός θα ακυρωθεί και θα εκδοθεί νέος.

Με βάση το νέο φορολογικό νόμο κάθε ελεύθερος επαγγελματίας μπορεί να αμφισβητήσει το τεκμήριο της ελάχιστης αμοιβής, υπό την προϋπόθεση ότι θα ζητήσει την διενέργεια ελέγχου από τις φορολογικές αρχές, για να αποδειχθεί η ακρίβεια της δήλωσής του για εισόδημα χαμηλότερο του τεκμαρτού.

Επιπρόσθετα, το τεκμήριο είναι μαχητό και μπορεί να αμφισβητηθεί, εφόσον συντρέχει κάποια από τις παρακάτω προϋποθέσεις: στρατιωτική θητεία, φυλάκιση, νοσηλεία σε νοσοκομείο ή κλινική, αδυναμία άσκησης δραστηριότητας λόγω εγκυμοσύνης ή κατά τους 12 μήνες μετά τον τοκετό ή την υιοθεσία ή αναδοχή τέκνου, εκτεταμένες φυσικές καταστροφές που κατέστησαν αδύνατη, συνολικά ή μερικά, την άσκηση της επαγγελματικής ή επιχειρηματικής τους δραστηριότητας, ανάκληση της άδειας λειτουργίας της ατομικής τους επιχείρησης ή της άδειας άσκησης επαγγέλματός τους, απαγόρευση λειτουργίας του καταστήματος ή άλλου χώρου άσκησης της επαγγελματικής ή επιχειρηματικής τους δραστηριότητας σε εφαρμογή απόφασης δημόσιας αρχής για λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας ή άλλου λόγου που υπαγορεύει το δημόσιο συμφέρον, καθώς και άλλοι λόγοι ανωτέρας βίας που εμποδίζουν την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.

Τα δικαιολογητικά

Εφόσον ο φορολογούμενος εμπίπτει σε κάποια από τις προαναφερθείσες περιπτώσεις, προσκομίζει στη Φορολογική Διοίκηση τα αναγκαία δικαιολογητικά για την απόδειξη των ισχυρισμών του. Η Φορολογική Διοίκηση ελέγχει την αλήθεια των ισχυρισμών και την ακρίβεια των αποδεικτικών στοιχείων του υπόχρεου και υποχρεούται να μειώσει ανάλογα το ελάχιστο ετήσιο εισόδημα.

Σημειώνεται ότι για πρώτη φορά φέτος περισσότεροι από 700.000 επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενοι θα φορολογηθούν με το νέο τεκμαρτό σύστημα φορολόγησης, που προβλέπει ότι ελάχιστο τεκμαρτό εισόδημα θα υπολογίζεται με βάση:

  • Τον εκάστοτε κατώτατο μισθό στον ιδιωτικό τομέα ο οποίος θα προσαυξάνεται κατά 10% για κάθε 3 χρόνια επαγγελματικής δραστηριότητας μετά την πρώτη εξαετία ή σε περίπτωση που ο επαγγελματίας απασχολεί προσωπικό τον ανώτερο ετήσιο μισθό που καταβάλλει σε υπάλληλό του. Για τη προσαύξηση θα λαμβάνεται υπόψη το μεγαλύτερο από τα δύο ποσά, με ανώτατο όριο τις 30.000 ευρώ.
  • Το ύψος του τζίρου της επιχείρησης που θα προσαυξάνει την ελάχιστη αμοιβή προσαυξάνεται στο 5% επί του ποσού που ο κύκλος εργασιών του υπόχρεου υπερβαίνει τον μέσο ετήσιο κύκλο εργασιών του Κ.Α.Δ.
  • Το 10% του κόστους μισθοδοσίας του προσωπικού με όριο τις 15.000 ευρώ.

Μείωση τεκμηρίου

Το τεκμαρτό εισόδημα μειώνεται κατά 50% για:

  • επαγγελματίες που παρουσιάζουν αναπηρία 67% έως 79%
  • επαγγελματίες που ασκούν δραστηριότητα και έχουν την κύρια κατοικία σε οικισμούς με πληθυσμό έως 500 κατοίκους και σε νησιά με πληθυσμό κάτω από 3.100 κατοίκους
  • γονείς μονογονεϊκής οικογένειας με ανήλικα τέκνα
  • γονείς με εξαρτώμενα τέκνα με ποσοστό νοητικής ή σωματικής αναπηρίας τουλάχιστον 67%
  • γονείς πολύτεκνων οικογενειών
  • εκμεταλλευτές ταξί με ποσοστό ιδιοκτησίας επί του οχήματος που δεν υπερβαίνει το 25%

Επίσης, το ύψος του τεκμηρίου περιορίζεται κατά 67% για τους ελεύθερους επαγγελματίες με 4 χρόνια δραστηριότητας και κατά 33% για 5 χρόνια, ενώ εξαιρούνται από την προσαύξηση με βάση το τζίρο τα περίπτερα αλλά μόνο για το μέρος του τζίρου από πωλήσεις καπνοβιομηχανικών προϊόντων.

Μείωση τεκμηρίου θα έχουν και οι επαγγελματίες με εποχική δραστηριότητα, όπως τα κυλικεία στα σχολεία, καθώς θα υπολογίζεται με βάση το πραγματικό χρόνο δραστηριότητας δηλαδή με δωδεκατημόρια. Παράλληλα, για επαγγελματίες που αποκτούν εισοδήματα από μισθούς, συντάξεις ή από αγροτική επιχειρηματική δραστηριότητα τα ποσά αυτά θα συνυπολογίζονται για την κάλυψη του τεκμηρίου.

Από το τεκμήριο απαλλάσσονται πλήρως οι αγρότες, όσοι αμείβονται με μπλοκάκι και έχουν έως 3 εργοδότες, οι επαγγελματίες που παρουσιάζουν αναπηρία ίση ή μεγαλύτερη του 80%, τα καφενεία σε χωριά με λιγότερους από 500 κατοίκους και νησιά κάτω από 3.100 κατοίκους, οι ασφαλιστικοί σύμβουλοι που συνεργάζονται με μέχρι 2 εταιρείες και οι επαγγελματίες με δραστηριότητα έως τρία χρόνια.

 

tvxs.gr

 

Related Posts

0 comments
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τέλος τα μετρητά στις παραδόσεις δεμάτων με courier, υποχρεωτικές οι ηλεκτρονικές πληρωμές

0 comments
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΣΕΑΚ: Η τοπική αγορά ζητά ξεκάθαρους κανόνες για το νέο Πωλητήριο του ΟΔΑΠ στην Αρχαία Κόρινθο

0 comments
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι γενικευµένου χαρακτήρα ρυθµίσεις οφειλών στο ∆ηµόσιο είναι σύνηθες παράγωγο των εκλογών.

0 comments
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επίδομα παιδιού Α21: Άνοιξε ξανά η πλατφόρμα – Έκτακτη πληρωμή στις 9 Οκτωβρίου

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Έφυγε από την ζωή ο Γιάννης Λώλος – Η Κορινθία αποχαιρετά έναν σπουδαίο άνθρωπο των γραμμάτων και της αρχαιολογίας

  • October 8, 2026
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Κώστας Κόλλιας: «Τα προβλήματα του αγροτικού κόσμου δεν έχουν κομματικό χρώμα – Χρειάζεται εθνική πολιτική για τον πρωτογενή τομέα»

  • October 8, 2026
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Άργησε, αλλά έγινε: Στη θέση της η νέα αίθουσα στο Δημοτικό Βοχαϊκού

  • October 8, 2026
  • ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Η τετρασέλιδη επιστολή του Καρβέλα που απαντά σημείο προς σημείο στη Βίσση -Βαριά υπονοούμενα και απειλές για τα τραγούδια, τι λέει για το ζεύγος Κούστα

  • October 8, 2026
  • ΕΛΛΑΔΑ

Στα λόγια λογοδοσία, στα έδρανα απουσίες – Όταν οι αντιπολιτεύσεις απαξιώνουν μια κορυφαία διαδικασία

  • October 8, 2026
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Ξεκινά το νέο «Προλαμβάνω» με δωρεάν εξετάσεις την Τρίτη 13 Οκτωβρίου

  • October 8, 2026
  • ΕΛΛΑΔΑ

Τέλος τα μετρητά στις παραδόσεις δεμάτων με courier, υποχρεωτικές οι ηλεκτρονικές πληρωμές

  • October 8, 2026
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Υποδοχή των πρωτοετών φοιτητών/τριών του Τμήματος Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής

  • October 7, 2026
  • ΕΛΛΑΔΑ
ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Επικοινωνία

JennysWorld: info@jennysworld.gr

Τζένη Σουκαρά: soukarat@gmail.com