• NEWSROOM
  • LATEST NEWS
    • LATEST NEWS
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΠΑΙΔΕΙΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
  • ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
    • ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ
    • ΕΓΡΑΨΑΝ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • VIDEOS
  • LIFE PLUS
    • LIFE PLUS
    • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
    • STORIES
    • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • PODCAST
    • ΦΩΤΟΓΡΑΦΗΜΑΤΑ

  • NEWSROOM
  • LATEST NEWS
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΠΑΙΔΕΙΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
  • ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ
    • ΕΓΡΑΨΑΝ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • VIDEOS
  • LIFE PLUS
    • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
    • STORIES
    • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • PODCAST
    • ΦΩΤΟΓΡΑΦΗΜΑΤΑ

Εισφορά αλληλεγγύης: Ποιοι γλιτώνουν, ποιοι πληρώνουν για τα εισοδήματα του 2022

  • September 28, 2022
  • Posted in ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  

Σε κάθε περίπτωση, οι τίτλοι τέλους ενός μέτρου που επιβλήθηκε στα χρόνια των Μνημονίων θα πέσουν οριστικά την 1η Ιανουαρίου 2023 για όλους τους φορολογούμενους.

Με τρεις ταχύτητες θα εφαρμοστεί η ειδική εισφορά αλληλεγγύης για τα εισοδήματα που θα αποκτήσουν φέτος οι φορολογούμενοι τα οποία θα φορολογηθούν το 2023.

Στην πρώτη ταχύτητα βρίσκονται 1,5 εκατ. φορολογούμενοι οι οποίοι αποκτούν εισοδήματα από τον δημόσιο τομέα και συντάξεις. Τα φετινά εισοδήματα των φορολογουμένων που ανήκουν σε αυτήν την κατηγορία και εφόσον υπερβαίνουν τις 12.000 ευρώ επιβαρύνονται με εισφορά αλληλεγγύης.

Στη δεύτερη ταχύτητα βρίσκονται 1,2 εκατ. φορολογούμενοι με εισοδήματα από τον ιδιωτικό τομέα για τους οποίους η εισφορά αλληλεγγύης έχει ήδη καταργηθεί. Συγκεκριμένα, για τους μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα δεν γίνεται καμία παρακράτηση στις μηνιαίες αποδοχές τους, ενώοι ελεύθεροι επαγγελματίες, οι αγρότες, οι φορολογούμενοι που εισπράττουν εισοδήματα από ακίνητα ή μερίσματα θα διαπιστώσουν και το 2023 με την υποβολή της νέας φορολογικής δήλωσης ότι δεν θα επιβαρυνθούν με εισφορά αλληλεγγύης για τα φετινά εισοδήματα.

Η τρίτη ταχύτητα αφορά φορολογούμενους με εισοδήματα από τον ιδιωτικό τομέα οι οποίοι όμως τα δύο προηγούμενα χρόνια πιάστηκαν στην παγίδα των τεκμηρίων. Οι συγκεκριμένοι φορολογούμενοι δεν θα γλιτώσουν από την εισφορά αλληλεγγύης.

Σε κάθε περίπτωση, οι τίτλοι τέλους της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης, ενός μέτρου που επιβλήθηκε στα χρόνια των Μνημονίων, θα πέσουν οριστικά την 1η Ιανουαρίου 2023 για όλους του φορολογούμενους. Μέχρι τότε όμως οι φορολογούμενοι θα πρέπει να γνωρίζουν τα εξής.

1. Η εισφορά αλληλεγγύης επιβάλλεται σε φυσικά πρόσωπα και υπολογίζεται με κλίμακα και συντελεστές που ξεκινούν από2,2% έως και 10%, σε όσους φορολογούμενους αποκτούν συνολικό ετήσιο εισόδημα μεγαλύτερο των 12.000 ευρώ.

2. Για τα εισοδήματα που έχουν αποκτηθεί ή θα αποκτηθούν το 2022 και θα φορολογηθούν το 2023, απαλλάσσονται από την ειδική εισφορά αλληλεγγύης:

– Οι μισθοί, τα ημερομίσθια, τα επιδόματα και οι παροχές σε είδος, καθώς και κάθε άλλου είδους αμοιβή που καταβάλλεται τακτικά σε εργαζόμενο στον ιδιωτικό τομέα, ο οποίος απασχολείται με σχέση εξαρτημένης εργασίας. Στην περίπτωση αυτή, υπάγονται και οι αμοιβές που λαμβάνουν μηνιαίως οι εργαζόμενοι που αμείβονται με μπλοκάκι, όπως επίσης οι αμοιβές ΔΣ και οι περιστασιακά απασχολούμενοι στον ιδιωτικό τομέα.

– Το εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα ήτοι ελεύθεροι επαγγελματίες, αυτοαπασχολούμενοι, αγρότες κ.λπ.

– Το εισόδημα από κεφάλαιο, δηλαδή μερίσματα, τόκοι, δικαιώματα, εισόδημα από ακίνητη περιουσία, ενοίκια από μακροχρόνιες ή βραχυχρόνιες μισθώσεις.

– Το εισόδημα από υπεραξία μεταβίβασης κεφαλαίου.

3. Με ειδική εισφορά αλληλεγγύης θα επιβαρυνθούν τα εισοδήματα που αποκτώνται ή θα αποκτηθούν το 2022 και θα φορολογηθούν το 2023:

– Το εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες δημόσιου τομέα.

– Οι συντάξιμες αποδοχές.

Τεκμήρια
Αν το συνολικό εισόδημα ενός φορολογούμενου για το έτος 2022 προσδιοριστεί, κατά την εκκαθάριση της φορολογικής δήλωσης το 2023, με βάση τα τεκμήρια διαβίωσης και απόκτησης περιουσιακών στοιχείων, η απαλλαγή από την ειδική εισφορά αλληλεγγύης θα παρέχεται εφόσον για τα δύο προηγούμενα φορολογικά έτη (2020 και 2021) δεν έτυχε εφαρμογής ο εναλλακτικός τρόπος υπολογισμού της ελάχιστης φορολογίας σύμφωνα με τις διατάξεις για τα τεκμήρια διαβίωσης και απόκτησης περιουσιακών στοιχείων.

Αυτό σημαίνει ότι αν ο φορολογούμενος το 2020 και το 2021 φορολογήθηκε με βάση τα τεκμήρια δεν θα απαλλαγεί από την εισφορά αλληλεγγύης για τα εισοδήματα του 2022 που θα φορολογηθούν το 2023.

 

in.gr

Related Posts

0 comments
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πλατφόρμα «πιλότος» για τις νέες αντικειμενικές αξίες -Πώς θα λειτουργεί η Τράπεζα Αξιών Ακινήτων

0 comments
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τέλος τα μετρητά στις παραδόσεις δεμάτων με courier, υποχρεωτικές οι ηλεκτρονικές πληρωμές

0 comments
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΣΕΑΚ: Η τοπική αγορά ζητά ξεκάθαρους κανόνες για το νέο Πωλητήριο του ΟΔΑΠ στην Αρχαία Κόρινθο

0 comments
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι γενικευµένου χαρακτήρα ρυθµίσεις οφειλών στο ∆ηµόσιο είναι σύνηθες παράγωγο των εκλογών.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

O Nικόλας Φαραντούρης στην Κόρινθο, δημιούργησε εντυπώσεις αλλά και αμηχανία..

  • October 11, 2026
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Με μεγάλη συμμετοχή πραγματοποιήθηκε η έναρξη της Σχολής Γονέων της Ιεράς Μητροπόλεως Κορίνθου

  • October 11, 2026
  • ΕΛΛΑΔΑ

Οι 2οι Ισθμιακοί Αγώνες αναβίωσαν τη λάμψη της αρχαιότητας στην Ισθμία – Μια ξεχωριστή γιορτή αθλητισμού, πολιτισμού και Ολυμπιακών αξιών

  • October 11, 2026
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Κλείνει η γέφυρα της Ποσειδωνίας

  • October 11, 2026
  • ΕΛΛΑΔΑ

Ξεκινούν οι 2οι Ισθμιακοί Αγώνες ” H Aναβίωση”

  • October 10, 2026
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Όταν η αντιπολίτευση ακυρώνει τον ίδιο της τον ρόλο – Μήπως να καταργηθεί κιόλας η λογοδοσία κ. Νανόπουλε;

  • October 10, 2026
  • ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Γιώργος Πετρίτσης: «Η Kυβέρνηση Μητσοτάκη βυθίζει τη Χώρα – Η Κορινθία δεν μπορεί να περιμένει άλλο»

  • October 10, 2026
  • ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Ανδρέας Γρυπονησιώτης: Ο 12χρονος από το Ξυλόκαστρο που δημιούργησε πλατφόρμα τεχνητής νοημοσύνης για ενοικιάσεις οχημάτων

  • October 9, 2026
  • STORIES
ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Επικοινωνία

JennysWorld: info@jennysworld.gr

Τζένη Σουκαρά: soukarat@gmail.com