• NEWSROOM
  • LATEST NEWS
    • LATEST NEWS
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΠΑΙΔΕΙΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
  • ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
    • ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ
    • ΕΓΡΑΨΑΝ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • VIDEOS
  • LIFE PLUS
    • LIFE PLUS
    • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
    • STORIES
    • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • PODCAST
    • ΦΩΤΟΓΡΑΦΗΜΑΤΑ

  • NEWSROOM
  • LATEST NEWS
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΠΑΙΔΕΙΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
  • ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ
    • ΕΓΡΑΨΑΝ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • VIDEOS
  • LIFE PLUS
    • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
    • STORIES
    • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • PODCAST
    • ΦΩΤΟΓΡΑΦΗΜΑΤΑ

Κληρονομιές: Με λίγα κλικ από το γραφείο του συμβολαιογράφου

  • July 14, 2022
  • Posted in ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  

Μέσω της πλατφόρμας και οι δηλώσεις φόρου κληρονομιάς θα ολοκληρώνονται από το γραφείο του συμβολαιογράφου

Μια ακόμη εστία φορολογικής ταλαιπωρίας στις μεταβιβάσεις ακινήτων «σβήνει» την ερχόμενη εβδομάδα με την ένταξη και των κληρονομιών στην ψηφιακή πλατφόρμα MyProperty της ΑΑΔΕ.

Μέσω της πλατφόρμας και οι δηλώσεις φόρου κληρονομιάς θα ολοκληρώνονται από το γραφείο του συμβολαιογράφου όπως ήδη συμβαίνει για τις αγοραπωλησίες, γονικές παροχές και δωρεές ακινήτων.

Έτσι οι φορολογούμενοι θα γλιτώσουν από τις επισκέψεις και την ταλαιπωρία στην Εφορία. Ωστόσο δεν γλιτώνουν από την «Οδύσσεια» της συγκέντρωσης των δεκάδων δικαιολογητικών που απαιτούνται για τις κληρονομιές ακινήτων. Σημειώνεται ότι για τις κληρονομιές δεν ισχύει το αφορολόγητο όριο των 800.000 ευρώ που εφαρμόζεται για γονικές παροχές και δωρεές προς του συγγενείς της Α΄ κατηγορίας (γονείς, παιδιά, παππούδες, γιαγιάδες, εγγόνια).

Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι φορολογούμενοι
Οι φορολογούμενοι που κληρονομούν ακίνητα θα πρέπει να γνωρίζουν τα εξής:

1. Η κληρονομιά είναι αφορολόγητη μέχρι το ποσό των 150.000 ευρώ. Από τις 150.001 ευρώ και πάνω εφαρμόζεται κλίμακα με συντελεστή φόρου 1% από τις 150.001 και μέχρι τις 300.000 ευρώ, 5% από τις 300.001 ευρώ και μέχρι τις 600.000 ευρώ και 10% για τα ποσά που υπερβαίνουν τις 600.000 ευρώ.

2. Ισχύει ειδικό αφορολόγητο όριο 400.000 ευρώ για τον επιζώντα σύζυγο μετά από 5 έτη γάμου και τα ανήλικα τέκνα του.

3. Για κληρονομιά πρώτης κατοικίας δεν επιβάλλεται φόρος για αξία μέχρι 200.000 ευρώ για κάθε ανήλικο ή άγαμο και μέχρι 250.000 ευρώ για έγγαμο. Το ποσό αυτό προσαυξάνεται κατά 25.000 ευρώ για καθένα από τα δύο πρώτα τέκνα και κατά 30.000 ευρώ για το τρίτο και καθένα από τα επόμενα ανήλικα τέκνα, των οποίων την επιμέλεια έχει ο δικαιούχος.

4. Ο φόρος κληρονομιάς επιβάλλεται σε κάθε περιουσία που βρίσκεται στην Ελλάδα και ανήκει σε ημεδαπούς ή σε αλλοδαπούς, καθώς και στην κινητή περιουσία που βρίσκεται στο εξωτερικό και ανήκει σε Έλληνα ή σε αλλοδαπό υπήκοο που είχε την κατοικία του στην Ελλάδα.

5. Η δήλωση φόρου κληρονομιάς υποβάλλεται μέσα σε 9 μήνες από τον θάνατο, αν ο κληρονομούμενος πέθανε στην Ελλάδα ή μέσα σε ένα χρόνο, αν ο κληρονομούμενος πέθανε στο εξωτερικό ή οι κληρονόμοι ή οι κληροδόχοι διέμεναν κατά τον χρόνο θανάτου στο εξωτερικό. Η προθεσμία αρχίζει κατά κανόνα από :

– το θάνατο του κληρονομουμένου,

– τη δημοσίευση της διαθήκης ή

– τη δημοσίευση στον τύπο της δικαστικής απόφασης που κηρύσσει την αφάνεια ή

– το θάνατο του υπόχρεου σε δήλωση, αν αυτός δεν υπέβαλε δήλωση ή

– τη λήξη της αναβολής όταν υπάρχει μετάθεση του χρόνου γένεσης φορολογικής υποχρέωσης (λόγω επιδικίας, συνένωσης της επικαρπίας με την ψιλή κυριότητα, αναγκαστικής απαλλοτρίωσης, είσπραξης πνευματικών δικαιωμάτων, κ.λπ.

6. Κατά την υποβολή δηλώσεων φόρου κληρονομιάς απαιτούνται τα εξής δικαιολογητικά:

α) Ληξιαρχική πράξη θανάτου,

β) αντίγραφο διαθήκης,

γ) κληρονομητήριο ή πιστοποιητικό της αρμόδιας δημοτικής ή κοινοτικής αρχής περί του είδους και του βαθμού συγγενείας προς τον κληρονομούμενο,

δ) πιστοποιητικό του Γραμματέα του Ειρηνοδικείου περί μη δημοσιεύσεως νεότερης διαθήκης ή περί μη δημοσιεύσεως διαθήκης στην περίπτωση της εξ αδιαθέτου διαδοχής,

ε) δημόσιο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει η ηλικία του επικαρπωτή, όταν για τον προσδιορισμό της αξίας λαμβάνεται υπόψη η ηλικία αυτού,

στ) έγγραφο νομιμοποιήσεως, σε περίπτωση πληρεξουσίου,

ζ) τα έγγραφα που αποδεικνύουν τη μετάθεση του χρόνου γένεσης της φορολογικής υποχρέωσης,

η) αποδεικτικά χρεών της κληρονομιάς

θ) λοιπά κατά περίπτωση δικαιολογητικά.

Πηγή: ΟΤ

 

 

 

Related Posts

0 comments
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πλατφόρμα «πιλότος» για τις νέες αντικειμενικές αξίες -Πώς θα λειτουργεί η Τράπεζα Αξιών Ακινήτων

0 comments
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τέλος τα μετρητά στις παραδόσεις δεμάτων με courier, υποχρεωτικές οι ηλεκτρονικές πληρωμές

0 comments
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΣΕΑΚ: Η τοπική αγορά ζητά ξεκάθαρους κανόνες για το νέο Πωλητήριο του ΟΔΑΠ στην Αρχαία Κόρινθο

0 comments
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι γενικευµένου χαρακτήρα ρυθµίσεις οφειλών στο ∆ηµόσιο είναι σύνηθες παράγωγο των εκλογών.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Δ.Σ. Σικυωνίων: Δύσκολες ερωτήσεις, δύσκολες απαντήσεις και ένα προεδρείο σε αμηχανία

  • October 11, 2026
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

O Nικόλας Φαραντούρης στην Κόρινθο, δημιούργησε εντυπώσεις αλλά και αμηχανία..

  • October 11, 2026
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Με μεγάλη συμμετοχή πραγματοποιήθηκε η έναρξη της Σχολής Γονέων της Ιεράς Μητροπόλεως Κορίνθου

  • October 11, 2026
  • ΕΛΛΑΔΑ

Οι 2οι Ισθμιακοί Αγώνες αναβίωσαν τη λάμψη της αρχαιότητας στην Ισθμία – Μια ξεχωριστή γιορτή αθλητισμού, πολιτισμού και Ολυμπιακών αξιών

  • October 11, 2026
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Κλείνει η γέφυρα της Ποσειδωνίας

  • October 11, 2026
  • ΕΛΛΑΔΑ

Ξεκινούν οι 2οι Ισθμιακοί Αγώνες ” H Aναβίωση”

  • October 10, 2026
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Όταν η αντιπολίτευση ακυρώνει τον ίδιο της τον ρόλο – Μήπως να καταργηθεί κιόλας η λογοδοσία κ. Νανόπουλε;

  • October 10, 2026
  • ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Γιώργος Πετρίτσης: «Η Kυβέρνηση Μητσοτάκη βυθίζει τη Χώρα – Η Κορινθία δεν μπορεί να περιμένει άλλο»

  • October 10, 2026
  • ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Επικοινωνία

JennysWorld: info@jennysworld.gr

Τζένη Σουκαρά: soukarat@gmail.com