ΔΑΣ Εργατικού Κέντρου Κορίνθου: Στήριξη στον αγώνα των εργαζομένων της Διώρυγας Κορίνθου
Σε ανακοίνωσή της, η ΔΑΣ υποστηρίζει ότι οι εργαζόμενοι της Διώρυγας βρίσκονται στην πρώτη γραμμή ενός αγώνα για την υπεράσπιση των σταθερών θέσεων εργασίας, ενάντια στην εργολαβοποίηση και την περαιτέρω ιδιωτικοποίηση της επιχείρησης, διαδικασία που –όπως αναφέρει– εντάθηκε μετά την ένταξη της Διώρυγας στο Υπερταμείο το 2016.
Σύμφωνα με τη ΔΑΣ, η κατάσταση στη Διώρυγα χαρακτηρίζεται από σοβαρή υποστελέχωση, υποβάθμιση κρίσιμων υπηρεσιών και μεταφορά βασικών λειτουργιών σε εργολάβους. Όπως επισημαίνεται, οι μόνιμες θέσεις εργασίας δεν διασφαλίζονται, ενώ η διοίκηση της εταιρείας προχωρά στην κάλυψη αναγκών μέσω προσωρινών συμβάσεων και εξωτερικών συνεργατών.
Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στην υπηρεσία οδηγών, η οποία –όπως καταγγέλλεται– έχει σχεδόν αποδυναμωθεί, καθώς και στην τεχνική υπηρεσία, η οποία δεν κατοχυρώνεται στον νέο κανονισμό λειτουργίας, παρά το γεγονός ότι περιλαμβάνει κρίσιμες ειδικότητες, όπως μηχανικούς σκαφών και συντηρητές.
Η ΔΑΣ ασκεί επίσης κριτική στο νέο οργανόγραμμα και τον κανονισμό λειτουργίας της εταιρείας, υποστηρίζοντας ότι παρέχουν στη διοίκηση τη δυνατότητα να μετακινεί εργαζόμενους σε διαφορετικά πόστα χωρίς ουσιαστική διαβούλευση με το σωματείο. Παράλληλα, εκφράζονται ανησυχίες ότι δεν διασφαλίζεται η διατήρηση κρίσιμων υπηρεσιών, γεγονός που, σύμφωνα με την ανακοίνωση, ενδέχεται να οδηγήσει στη σταδιακή κατάργηση θέσεων εργασίας.
Παράλληλα, η ΔΑΣ καταγγέλλει πρακτικές που –όπως υποστηρίζει– αποσκοπούν στην αποδυνάμωση του σωματείου και στην ενίσχυση της επιτήρησης στους χώρους εργασίας, κάνοντας ειδική αναφορά στην ηλεκτρονική παρακολούθηση του προσωπικού.
Η παράταξη δηλώνει ότι στηρίζει τις πρωτοβουλίες και τις κινητοποιήσεις που έχει αποφασίσει το Σωματείο Εργατοτεχνιτών, Ναυτεργατών και Υπαλλήλων Διώρυγας Κορίνθου, χαρακτηρίζοντας τον αγώνα των εργαζομένων ως αγώνα για σταθερή εργασία με δικαιώματα, για ασφαλείς συνθήκες εργασίας και για την ασφαλή λειτουργία της Διώρυγας.
Μεταξύ των βασικών αιτημάτων που προβάλλονται είναι η απόσυρση του νέου κανονισμού και του οργανογράμματος, η διασφάλιση όλων των οργανικών θέσεων, η πλήρης στελέχωση των υπηρεσιών και η ενίσχυση της Διώρυγας με μόνιμο προσωπικό και σύγχρονα μέσα λειτουργίας.
Τέλος, η ΔΑΣ καλεί το Εργατικό Κέντρο Κορίνθου να στηρίξει αποφασιστικά τον αγώνα των εργαζομένων, αφήνοντας στην άκρη, όπως αναφέρει, μικροπολιτικές σκοπιμότητες, ενώ απευθύνει κάλεσμα σε όλα τα σωματεία, τους φορείς και τους εργαζόμενους του νομού να εκφράσουν έμπρακτα την αλληλεγγύη τους.