

Ο κ. Χαρίτσης κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι έχει παραπέμψει το κρίσιμο έργο «στις κυβερνητικές καλένδες», υποστηρίζοντας πως δεν έχει λάβει απαντήσεις σε σχετικές επίκαιρες ερωτήσεις που έχει καταθέσει.
Η απάντηση του υπουργού Χρ. Δήμα ήταν ιδιαίτερα αιχμηρή. Κατηγόρησε τον πρόεδρο της Νέας Αριστεράς για υποκρισία, σημειώνοντας ότι το 2018, όταν ο Αλέξης Χαρίτσης ήταν υπουργός Ανάπτυξης επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, δεν είχε απαντήσει σε 18 επίκαιρες ερωτήσεις που του είχε καταθέσει ο ίδιος.
Η αναφορά αυτή προκάλεσε την έντονη αντίδραση του κ. Χαρίτση, ο οποίος φώναζε από το έδρανό του, απορρίπτοντας τις κατηγορίες, ενώ τελικώς αποχώρησε από την αίθουσα πριν τη δευτερολογία του υπουργού.
Ο Χρίστος Δήμας, από την πλευρά του, επέμεινε ότι «έχουν ληφθεί όλες οι απαιτούμενες ενέργειες για να ξεπεραστούν τα νομικά και τεχνικά εμπόδια που κρατούσαν το έργο αυτό στάσιμο», διαβεβαιώνοντας πως το έργο δεν έχει εγκαταλειφθεί.
Η κατασκευή του οδικού άξονα Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα είπε ο υπουργός «αποτελεί ένα ώριμο αίτημα των τοπικών κοινωνιών, κρίσιμο για την οδική ασφάλεια και την διασύνδεση της Δυτικής Πελοποννήσου με τον υπόλοιπο εθνικό κορμό» σημειώνοντας ότι «το έργο αυτό «παραμένει σε προτεραιότητα για το υπουργείο μας».
Ο κ. Δήμας ανέφερε ότι «σύμφωνα με τις συμβατικές υποχρεώσεις, το υπουργείο έχει δώσει εντολή στον παραχωρησιούχο να προβεί στην εκπόνηση των απαραίτητων μελετών για το σύνολο του τμήματος εισόδου Πύργου- Αλφειός- Καλό Νερό – Τσακώνα και ειδικότερα έχουν εγκριθεί προμελέτες οδοποιίας από τον ανεξάρτητο μηχανικό για τα υποτμήματα Αλφειού – Σαμικού, Σαμικού – Ζαχάρω, Ζαχάρω- Ελιά και Ελιά – Καλό Νερό. Οι μελέτες αυτές επικαιροποιούνται με σκοπό την υποβολή του τελικού σχεδιασμού».
Ο υπουργός σημείωσε ότι λόγω της «Απόφασης 2473/2010 του ΣτΕ, που ακυρώθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι διέλευσης εντός των ορίων του δήμου Ζαχάρως, η διοίκηση εξετάζει εναλλακτικές λύσεις χάραξης όπως είναι η Ανατολική του ορεινού όγκου Λαπίθα, με σήραγγα στην περιοχή του Καϊάφα και παράκαμψη της Ζαχάρως ή τη λεγόμενη μηδενική λύση, δηλαδή με την βελτίωση της υφιστάμενης χάραξης». Όταν ολοκληρωθούν οι μελέτες, είπε ο κ. Δήμας «θα υπάρξει ανάλυση κόστους- οφέλους και επικαιροποιημένο κυκλοφοριακό μοντέλο. Η τελική λύση θα υποβληθεί για τη νέα περιβαλλοντική αδειοδότηση».
Για το τμήμα Καλό Νερό – Τσακώνα, ο υπουργός ανέφερε ότι έχει ήδη εκπονηθεί και εγκριθεί η οριστική μελέτη οδοποιίας και άρα με την ολοκλήρωση των μελετών θα υποβληθεί σχετικός φάκελος διαχείρισης στις αρμόδιες Ευρωπαϊκές Αρχές που θα εμπεριέχει αντίστοιχο μηχανισμό υλοποίησης του συνόλου του έργου Πύργος -Καλό Νερό – Τσακώνα ως επέκταση της παραχώρησής της Ολυμπίας Οδού.
Για τον προϋπολογισμό και την χρηματοδότηση του έργου, ο κ. Δήμας είπε ότι «εκτιμάται πως μαζί με τις υφιστάμενες προμελέτες και την πιθανή υιοθέτηση της μηδενικής λύσης για το τμήμα της Ζαχάρω αυτός ανέρχεται περίπου στα 700 εκατ. ευρώ, ωστόσο αυτός ο προϋπολογισμός θα οριστικοποιηθεί με την ολοκλήρωση των οριστικών μελετών».
Ο υπουργός, επίσης, επισήμανε ότι «το αμέσως επόμενο διάστημα θα έχουμε την παράδοση και του τελευταίου τμήματος των 10 τελευταίων χιλιομέτρων του τμήματος Πάτρας – Πύργου» και πρόσθεσε πως «το υπουργείο μας συνεχίζει να εργάζεται συστημικά με σχέδιο και ρεαλισμό».