• NEWSROOM
  • LATEST NEWS
    • LATEST NEWS
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΠΑΙΔΕΙΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
  • ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
    • ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ
    • ΕΓΡΑΨΑΝ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • VIDEOS
  • LIFE PLUS
    • LIFE PLUS
    • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
    • STORIES
    • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • PODCAST
    • ΦΩΤΟΓΡΑΦΗΜΑΤΑ

  • NEWSROOM
  • LATEST NEWS
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΠΑΙΔΕΙΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
  • ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ
    • ΕΓΡΑΨΑΝ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • VIDEOS
  • LIFE PLUS
    • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
    • STORIES
    • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • PODCAST
    • ΦΩΤΟΓΡΑΦΗΜΑΤΑ

ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ: Αυτή είναι η πρόταση νόμου για το φορολογικό. ΕΝΦΙΑ: Η πρόταση ανάσα για εκατομμύρια ιδιοκτήτες

  • May 17, 2024
  • Posted in ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  

Μια μεγάλη μεταρρύθμιση για τον ΕΝΦΙΑ συμπεριλαμβάνεται στην πρόταση νόμου που κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής

Πρόταση νόμου για το φορολογικό κατέθεσε στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής ο ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ. Η πρόταση νόμου συμπεριλαμβάνει μεταξύ άλλων και μια μεγάλη μεταρρύθμιση στον ΕΝΦΙΑ.

Το Σχέδιο Νόμου με τίτλο: «Για μία σταθερή, προοδευτική και δίκαιη φορολογία εισοδημάτων φυσικών-νομικών προσώπων και ιδιοκτησίας ακινήτων. Ελάφρυνση των εισφορών με ενίσχυση της αγοραστικής δύναμης, των διαθέσιμων εισοδημάτων όλων των νοικοκυριών και των κεφαλαίων κίνησης των επιχειρήσεων, σε πορεία πραγματικής σύγκλισης του βιοτικού επιπέδου και των όρων του επιχειρείν στα μέσα επίπεδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης» συμπεριλαμβάνει μεταξύ άλλων τα εξής:

Άρθρο 1:

Νέοι φορολογικοί συντελεστές για όλα τα εισοδήματα των φυσικών προσώπων (μισθοί , συντάξεις, αγροτικά εισοδήματα, αυτοαπασχολουμένων, από επιχειρηματική δραστηριότητα, υπεραξίας από μεταβίβαση κεφαλαίου κοκ).

Άρθρο 2 – 3:

Αφορολόγητο όριο έως 10.000 για φυσικά πρόσωπα μονοπρόσωπων νοικοκυριών και για τα φυσικά πρόσωπα που έχουν εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα (αυτοαπασχολούμενοι, ελεύθεροι επαγγελματίες και επιστήμονες).

Άρθρο 4:

Σημαντική μείωση του ΕΝΦΙΑ για 5,8 εκατομμύρια φορολογούμενους και συγκεκριμένα:

– 30% επιπλέον της τρέχουσας μείωσης (60% αντί 30%) σε περιουσίες αξίας έως 60 χιλιάδες ευρώ για το 59% των φορολογούμενων (3,48 εκατομμύρια άτομα)

– 20% επιπλέον της τρέχουσας μείωσης (50% αντί 30%) σε σχέση με το 2018) σε περιουσίες αξίας 60-100 χιλιάδες ευρώ για το 17,8% των φορολογούμενων (1,050 εκατ. άτομα)

– 15% επιπλέον της τρέχουσας μείωσης (40% αντί 25%) σε περιουσίες αξίας έως 100- 150 χιλιάδες ευρώ για το 10% φορολογούμενων (588 χιλιάδες άτομα)

– 15% επιπλέον της τρέχουσας μείωσης (35% αντί 20%) σε περιουσίες αξίας έως 150-200 χιλιάδες ευρώ (4,8% του συνόλου ή 281 χιλιάδες άτομα)

– 15% και 10% της τρέχουσας μείωσης (30% αντί 15% και 10%) σε σχέση με το 2018) σε περιουσίες αξίας 200-500 χιλιάδες (περίπου 6,7% του συνόλου ή περίπου 393 χιλιάδες άτομα)

Άρθρο 5:

Θέσπιση συμπληρωματικού ΕΝΦΙΑ Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας.

Άρθρο 6:

Μείωση του συντελεστή φορολόγησης κερδών των νομικών προσώπων από 22% σε 17% για κέρδη ως 220.000€, ενώ για εταιρικά κέρδη μεγαλύτερα των 220.000€, θα εφαρμόζεται συντελεστής φορολόγησης κερδών νομικών προσώπων ίσος με 24%. Η ρύθμιση επιφέρει ελάφρυνση του φορολογικού βάρους στην συντριπτική πλειοψηφία των επιχειρήσεων (97%) που δραστηριοποιούνται στην χώρα, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητα και τη βιωσιμότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

Άρθρο 7 & 8:

Κατάργηση της προκαταβολής φόρου για φυσικά και νομικά πρόσωπα.

Άρθρο 9:

Μείωση του εισαγωγικού φορολογικού συντελεστή για εισοδήματα από μισθώματα ως 12.000 € από το 15% που εφαρμόζεται σήμερα, στο 5%.

Άρθρο 10:

Κατάργηση του συντελεστή φορολόγησης μερισμάτων φυσικών προσώπων από το 5% που ισχύει σήμερα και ενσωμάτωση των εισοδημάτων από μερίσματα στην προοδευτική κλίμακα φορολόγησης μισθών και συντάξεων.

Άρθρο 11:

Υπαγωγή του φόρου υπεραξίας στην προοδευτική κλίμακα εισοδημάτων.

Άρθρο 12:

Ρύθμιση ύψους και τρόπου απόδοσης παρακρατούμενων φόρων μερισμάτων με την αλλαγή του καθεστώτος φορολόγησης.

Άρθρο 13:

Κατάργηση της τεκμαρτής φορολόγησης ελεύθερων επαγγελματιών και αυτοαπασχολουμένων.

Άρθρο 14:

Μείωση των ασφαλιστικών εισφορών των μισθωτών του ιδιωτικού τομέα κατά 4,5 ποσοστιαίες μονάδες, οι οποίες κατανέμονται εξίσου μεταξύ εργοδότη και εργαζόμενου. Η ρύθμιση θα επιφέρει αύξηση του μισθού και μείωση του εργοδοτικού κόστους

Άρθρο 15:

Κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος για επιτηδευματίες και ασκούντες ελευθέριο επάγγελμα

ΕΝΦΙΑ / Η πρόταση ανάσα του ΣΥΡΙΖΑ για εκατομμύρια ιδιοκτήτες – Ο πίνακας με τις μειώσεις

Η πρόταση νόμου του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ για μείωση του ΕΝΦΙΑ σε ακίνητα αξίας έως 500.000 ευρώ μέσα από παραδείγματα – Τι προβλέπει το σχέδιο

Με την πλήρη αναμόρφωση του ΕΝΦΙΑ, η οποία περιλαμβάνει ελαφρύνσεις για 5,8 εκατ. ιδιοκτήτες ακινήτων, κατατέθηκε στη Βουλή η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. για τη φορολογία. Το σχέδιο περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, μείωση 30% επιπλέον της τρέχουσας μείωσης (60% αντί 30%) σε περιουσίες αξίας έως 60.000 ευρώ για το 59% των φορολογουμένων (3,48 εκατ. άτομα), αλλά και 20% επιπλέον της τρέχουσας μείωσης (50% αντί 30%) σε σχέση με το 2018 σε περιουσίες αξίας 60.000-100.000 ευρώ για το 17,8% των φορολογουμένων (1,050 εκατ. άτομα). Στον αντίποδα, η πρόταση της αξιωματικής αντιπολίτευσης περιλαμβάνει τη θέσπιση συμπληρωματικού ΕΝΦΙΑ Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας.

Δείτε αναλυτικά παραδείγματα:

Φόρος εισοδήματος

Η πρόταση προβλέπει, επίσης, αφορολόγητο όριο έως 10.000 ευρώ για τα φυσικά πρόσωπα μονοπρόσωπων νοικοκυριών και για τα φυσικά πρόσωπα που έχουν εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα (αυτοαπασχολούμενοι, ελεύθεροι επαγγελματίες και επιστήμονες), αλλά και μείωση του εισαγωγικού φορολογικού συντελεστή για εισοδήματα από μισθώματα ως 12.000 ευρώ από το 15% που εφαρμόζεται σήμερα στο 5%.

Ελάφρυνση ελεύθερων επαγγελματιών

Ψηλά στην ατζέντα της αξιωματικής αντιπολίτευσης βρίσκεται η κατάργηση της τεκμαρτής φορολόγησης ελεύθερων επαγγελματιών και αυτοαπασχολουμένων. Επίσης, η πρόταση νόμου εμπεριέχει τη μείωση των ασφαλιστικών εισφορών των μισθωτών του ιδιωτικού τομέα κατά 4,5 ποσοστιαίες μονάδες, οι οποίες κατανέμονται εξίσου μεταξύ εργοδότη και εργαζόμενου. Επίσης, προτείνεται η κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος για επιτηδευματίες και ασκούντες ελευθέριο επάγγελμα.

Μείωση φόρου στις επιχειρήσεις

Αναφορικά με τις επιχειρήσεις, η αξιωματική αντιπολίτευση στοχεύει στη μείωση του συντελεστή φορολόγησης κερδών των νομικών προσώπων από 22% σε 17% για κέρδη ως 220.000 ευρώ, ενώ για εταιρικά κέρδη μεγαλύτερα των 220.000 ευρώ θα εφαρμόζεται συντελεστής φορολόγησης κερδών νομικών προσώπων ίσος με 24%. Το σχέδιο προβλέπει και την κατάργηση του συντελεστή φορολόγησης μερισμάτων φυσικών προσώπων από το 5% που ισχύει σήμερα και την ενσωμάτωση των εισοδημάτων από μερίσματα στην προοδευτική κλίμακα φορολόγησης μισθών και συντάξεων.

φωτο: INTIME NEWS/ΝΙΚΟΣ ΧΑΛΚΙΟΠΟΥΛΟΣ

avgi.gr

 

Related Posts

0 comments
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επίδομα παιδιού Α21: Άνοιξε ξανά η πλατφόρμα – Έκτακτη πληρωμή στις 9 Οκτωβρίου

0 comments
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έκθεση «Κορινθία 2026»: Λαμπερά εγκαίνια, «θρίλερ» υποδομών και απουσία επιχειρήσεων

0 comments
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αγρότες: Στήριξη με 50 εκατ. ευρώ για όσους επλήγησαν από τον παγετό του 2025

0 comments
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Χρέη σε Εφορία και Ταμεία: Ποιοι κερδίζουν τις 120 δόσεις – Οι κρίσιμες ημερομηνίες, τα ψιλά γράμματα και ποιοι μένουν εκτός

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Επίδομα παιδιού Α21: Άνοιξε ξανά η πλατφόρμα – Έκτακτη πληρωμή στις 9 Οκτωβρίου

  • October 5, 2026
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Συλλoγος Γονέων και Κηδεμόνων Μουσικού Σχολείου Κορίνθου:Στα παιδιά οφείλουμε να δίνουμε το σωστό παράδειγμα

  • October 4, 2026
  • ΕΛΛΑΔΑ

Σοβαρό τροχαίο στον δρόμο Ισθμού–Επιδαύρου – Αυτοκίνητο έπεσε πάνω σε μεταλλική κατασκευή στο Σοφικό

  • October 4, 2026
  • ΕΛΛΑΔΑ

Η 4η μονάδα αφαλάτωσης στα Ίσθμια είναι γεγονός – Ενισχύεται η υδροδότηση της περιοχής

  • October 4, 2026
  • ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Χωρίς απαρτία το Δημοτικό Συμβούλιο – «Απόντες οι 19 της ενωμένης αντιπολίτευσης», λέει ο Νίκος Σταυρέλης

  • October 4, 2026
  • ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Σε βαθύ πένθος η γειτονιά του Συνοικισμού στην Κόρινθο για τον θάνατο του 26χρονου

  • October 3, 2026
  • ΕΛΛΑΔΑ

Ο νομικός κόσμος της Κορινθίας τίμησε τον Προστάτη του, Άγιο Διονύσιο τον Αρεοπαγίτη

  • October 3, 2026
  • ΕΛΛΑΔΑ

Mαρία Πρωτοπαππά: Πινγκ Πονγκ ευθυνών στο Καλαμάκι

  • October 3, 2026
  • ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Επικοινωνία

JennysWorld: info@jennysworld.gr

Τζένη Σουκαρά: soukarat@gmail.com