• NEWSROOM
  • LATEST NEWS
    • LATEST NEWS
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΠΑΙΔΕΙΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
  • ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
    • ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ
    • ΕΓΡΑΨΑΝ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • VIDEOS
  • LIFE PLUS
    • LIFE PLUS
    • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
    • STORIES
    • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • PODCAST
    • ΦΩΤΟΓΡΑΦΗΜΑΤΑ

  • NEWSROOM
  • LATEST NEWS
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΠΑΙΔΕΙΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
  • ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ
    • ΕΓΡΑΨΑΝ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • VIDEOS
  • LIFE PLUS
    • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
    • STORIES
    • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • PODCAST
    • ΦΩΤΟΓΡΑΦΗΜΑΤΑ

Κώστας Καραμανλής: Μοίρασε “μερίδια” ευθύνης για τα Τέμπη – Τι είπε στη Βουλή

  • March 20, 2023
  • Posted in ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  

Ο Κώστας Καραμανλής δήλωσε, πώς αναλαμβάνει την πολιτική ευθύνη μιλώντας όμως για διαχειριστικά λάθη του σταθμάρχη και παθογένειες του δημοσίου που απαιτούν χρόνια για να αντιμετωπιστούν.

«Μερίδιο πολιτικής ευθύνης» καταλόγισε στον εαυτό του, μιλώντας σήμερα στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής για την τραγωδία στα Τέμπη ο Κωνσταντίνος Καραμανλής. Ο παραιτηθείς υπουργός Μεταφορών αναφέρθηκε επίσης στις διαχειριστικές ευθύνες επιρρίπτοντας τις περισσότερες στον σταθμάρχη Λάρισας, τονίζοντας ότι επέλεξε να μην χρησιμοποιήσει το σύστημα τηλεδιοίκησης που (όπως κατηγορηματικά δήλωσε ο πρώην υπουργός) υπήρχε στον σταθμό, ενώ μίλησε και για «παθογένειες του ελληνικού δημοσίου» που για να αντιμετωπιστούν «χρειάζονται χρόνια». Παράλληλα υποστήριξε, ότι ο ΣΥΡΙΖΑ παρέδωσε μόνον το 18% της σύμβασης 717 για τις υποδομές του σιδηροδρομικού δικτύου.

Αναφερόμενος στους λόγους της παραίτησής του ο Κωνσταντίνος Αχ. Καραμανλής σημείωσε, πως «παραιτήθηκα γιατί στον τομέα της πολιτικής μου εποπτείας συνέβη μία ανείπωτη τραγωδία» τονίζοντας πως «ούτε είχα ή έχω κάποια εξάρτησή από κυβερνητική θέση». Επισήμανε, επίσης, πως «παραιτήθηκα ενάντια στην πρακτική του να ζητούνται παραιτήσεις υφισταμένων» σημειώνοντας πως «η ανάληψη όμως της πολιτικής ευθύνης να μείνει γράμμα κενό αν δεν συνοδευθεί από την αναζήτηση διαχειριστικών ευθυνών».

Ο πρώην υπουργός επισήμανε, πως «πρώτα από όλα ας εξετάσουμε την σύμβαση 717 του 2014» υποστηρίζοντας πως «αν είχε ολοκληρωθεί η λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου θα ήταν ασφαλέστερο». Δήλωσε πως «παραλάβαμε το έργο αυτό βαλτωμένο και το προχωρήσαμε από το 18% στο 70%» αφού «δεν παραδόθηκε ποτέ το 33% και παραδόθηκε το 18%» και «από το 2017 μέχρι το 2019 δεν έγινε απολύτως καμία εργασία» ενώ επικαλέστηκε και τις καταγγελίες του βουλευτή Νίκου Νικολόπουλου. Σημείωσε, πως «κατ’ όνομα είχαμε παραλάβει το 33% του έργου όμως η λειτουργικότητα ήταν στο 18%» έτσι «σημαντικό μέρος κληθήκαμε εμείς και το ανακατασκευάσαμε». Αναφερόμενος συνολικά στο έργο είπε πως «η ολοκλήρωση ενός συστήματος σηματοδότησης σηματοδοτείται από την ύπαρξη πρωτοκόλλου παράδοσης – παραλαβής από την ΕΡΓΟΣΕ» ενώ επέρριψε ευθύνες στο ότι υπήρξε «σπάσιμο των εργολαβιών» και πως αυτό «δημιουργεί μία Βαβέλ».

Αναφερόμενος στην περίοδο της διακυβέρνησης της Ν.Δ ο Κωνσταντίνος Καραμανλής είπε, πως «το πρώτο μας μέλημα ήταν να εκκινήσουμε αυτό το έργο» σημειώνοντας πως «αντιμετωπίζαμε πλέον και τις πρωτογενείς δυσκολίες της πανδημίας». Δήλωσε έτσι πως «από το 2021 έως σήμερα έχουμε φτάσει στο 90% της υλοποίησης αλλά στο 70% της πιστοποίησης».

Ειδικά για τον σταθμό της Λάρισας επισήμανε, ότι «παραδόθηκε τον Νοέμβριο του 2022» τονίζοντας πως «αυτό το αποδεικνύει το σχετικό πρωτόκολλο παραλαβής» έτσι δήλωσε «οι σταθμάρχες πρέπει να χαράσσουν την διαδρομή στον πίνακα».

Τόνισε πως «ο σταθμός της Λάρισας διέθετε σύστημα τηλεδιοίκησης» το οποίο «χρησιμοποιήθηκε έως τις 22.12 της 28ης Φεβρουαρίου» δηλαδή «ήταν σε λειτουργία μία ώρα πριν το δυστύχημα». Επίσης παράθεσε ως απόδειξη το ότι «σύμφωνα με το ανακριτικό υλικό, αυτό καταγράφεται στο μαύρο κουτί του συστήματος». Με βάση τα παραπάνω ο Κωνσταντίνος Καραμανλής είπε, πως «συνεπώς ο σταθμάρχης και μπορούσε και έπρεπε να χαράξει την διαδρομή ηλεκτρονικά. Δυστυχώς δεν το έκανε την χάραξε χειροκίνητα και δυστυχώς άφησε σε λάθος θέσης ένα από τα κλειδιά», σημειώνοντας πως «μπορούσε επί 12 λεπτά να δει πως το τραίνο ήταν σε λάθος πορεία, όμως δεν το είδε». Επίσης, ο πρώην υπουργός αναφέρθηκε στο σύστημα ETCS, το οποίο δεν ήταν εγκατεστημένο στο σταθμό της Λάρισας, λέγοντας πως το αν θα μπορούσε να αποτρέψει την τραγωδία «δεν το γνωρίζουμε», γιατί «όλα τα συστήματα ακόμη και τα πιο άρτια καταλήγουν στους ανθρώπους που τα χειρίζονται η δυστυχώς που επιλέγουν να μην τα χειρίζονται».

Ο Κ. Καραμανλής απάντησε και στην κριτική της αντιπολίτευσης σχετικά με το εποπτικό κέντρο της οδού Καρόλου λέγοντας πως «σκοπός του κέντρου αυτού είναι κυρίως η παρακολούθηση των δρομολογίων για να καταγράφονται οι καθυστερήσεις», δηλαδή δεν ήταν «τίποτε περισσότερο από ένα κέντρο τηλεφωνικής παρακολούθησης». Παράλληλα χαρακτήρισε αναληθές ότι υπήρχαν 2 σταθμάρχες ανά βάρδια που καταργήθηκαν επί Ν.Δ λέγοντας ότι βάρδιες ενός σταθμάρχη υπήρχαν και τα προηγούμενα χρόνια.

Ο πρώην υπουργός αναφέρθηκε και στην σύμβαση του Ελληνικού Δημοσίου με την Hellenic Train. Όπως είπε «το 2022 υποχρεώνουμε την Ηellenic Train να πραγματοποιήσει επενδύσεις 600 εκατομμυρίων ευρώ» όπως και να επιβεβαιώνει τα δρομολόγια της.

Nωρίτερα τον λόγο στην επιτροπή είχε λάβει ο πρώην υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης και ο υπουργός Μεταφορών της κυβέρνησης Σαμαρά, Μιχάλης Χρυσοχοίδης.

 

Γεράσιμος Λιβιτσάνος

news247.gr

 

Related Posts

0 comments
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Σάλος από τη δήλωση του Σπύρου Πνευματικού για «όσους καρκινοπαθείς δεν θα τα καταφέρουν»

0 comments
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Εξώδικο του Κ. Αρβανίτη για ψευδές και συκοφαντικό δημοσίευμα

0 comments
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Το εκβιαστικό δίλημμα με τις κάλπες του Αυγούστου

0 comments
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Τα «επτά βήματα για δίκαιη κοινωνία και ευημερία για όλους» του προγράμματος ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Η παρουσίαση στο Θέατρο Ρεματιάς

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ανακοίνωση Συνδυασμού Γιώργου Παλυβού ” ΓΙΑ ΜΙΑ ΝΕΑ ΝΕΜΕΑ” – Τα πρώτα ονόματα

  • June 9, 2023
  • ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Σύλλογος Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ν. Κορινθίας: Απολύσεις εργαζομένων στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Κορίνθου

  • June 8, 2023
  • ΕΛΛΑΔΑ

Ξεψύχησε 63χρονη στη Χαλκιδική – Το ΕΚΑΒ έφτασε μιάμιση ώρα μετά

  • June 8, 2023
  • ΕΛΛΑΔΑ

Χαιρετισμός του Γ. Γκιώνη στο άνοιγμα των εργασιών της 7ης Συνεδρίασης της Επιτροπής Παρακολούθησης

  • June 8, 2023
  • ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Σπύρος Καραβάς: Θέλουμε ένα δήμο να λάμπει! Όχι αυτόν…

  • June 8, 2023
  • ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Σάλος από τη δήλωση του Σπύρου Πνευματικού για «όσους καρκινοπαθείς δεν θα τα καταφέρουν»

  • June 8, 2023
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Με εξώδικο σε δήμο και Σύλλογο Αρκάδων οι γονείς του 1ου Δημ. Σχολείου αρνούνται να γίνει στο προαύλιο γλέντι την παραμονή της εορτής του Απ. Παύλου

  • June 8, 2023
  • ΠΑΙΔΕΙΑ

Σεισμός στην Αταλάντη / Δεν συνδέεται με το ρήγμα της Αταλάντης – Τι λένε οι σεισμολόγοι, οι πρώτες εκτιμήσεις

  • June 8, 2023
  • ΕΛΛΑΔΑ
ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Επικοινωνία

JennysWorld: info@jennysworld.gr

Τζένη Σουκαρά: soukarat@gmail.com

Got a hot tip? Send it to us!

    Your Name (required)

    Your Email (required)

    Subject

    Your Message

    Got a hot tip? Send it to us!

      Your Name (required)

      Your Email (required)

      Video URL

      Attach Video

      Category
      SportNewsTechMusic

      Your Message