Ιστορική στιγμή για το Λουτράκι – Ολοκληρώθηκε η σιδηροδρομική σύνδεση με τον Προαστιακό
Με κεντρικό μήνυμα «ΣΥΝΔΕΘΗΚΑΜΕ!», η Πρωτοβουλία περιγράφει την ολοκλήρωση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής και την πορεία προς την τελική λειτουργία του έργου, το οποίο – όπως αναφέρει – θα αλλάξει τον συγκοινωνιακό χάρτη της περιοχής.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η νέα σιδηροδρομική γραμμή κανονικού εύρους έχει ολοκληρωθεί σε όλο το μήκος του διαδρόμου της, από τη σύνδεση με τη Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων Αθηνών – Κορίνθου έως τον νέο τερματικό σταθμό στην οδό Αιγαίου στο Λουτράκι.
Όπως τονίζεται, «το Λουτράκι αποκτά ξανά αυτόνομη σιδηροδρομική σύνδεση και εντάσσεται στο σύγχρονο δίκτυο μεταφορών της χώρας».
Η Πρωτοβουλία χαρακτηρίζει το έργο στρατηγικής σημασίας, σημειώνοντας ότι ενισχύει τη διασύνδεση του Δήμου Λουτρακίου – Περαχώρας – Αγίων Θεοδώρων με την Αττική, το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» και το εθνικό δίκτυο μεταφορών.
Παράλληλα, υπογραμμίζει ότι η υλοποίηση του έργου αποτελεί διαχρονική απαίτηση της τοπικής κοινωνίας, η οποία εκφράστηκε – όπως αναφέρεται – μέσα από χιλιάδες υπογραφές πολιτών, δημόσιες διαβουλεύσεις και αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου.
Στην ανακοίνωση γίνεται αναφορά στη συνεργασία της Πρωτοβουλίας με τη Δημοτική Αρχή Λουτρακίου – Περαχώρας – Αγίων Θεοδώρων, καθώς και στη συμβολή της δημοτικής διοίκησης στην προώθηση και παρακολούθηση του έργου από το 2019 και μετά.
Επιπλέον, αναφέρονται παρεμβάσεις και συμβολές θεσμικών προσώπων και πρώην αυτοδιοικητικών, ενώ γίνεται λόγος για διαρκή πίεση προς τις αρμόδιες υπηρεσίες και τον ΟΣΕ, με στόχο την αντιμετώπιση γραφειοκρατικών εμποδίων και την ολοκλήρωση των εργασιών.
Σύμφωνα με την Πρωτοβουλία, με την ολοκλήρωση των έργων στην ισόπεδη διάβαση στη θέση Θρουβάλα, τοποθετήθηκε γραμμή συνολικού μήκους 6,4 χιλιομέτρων, η οποία συνδέει τον τερματικό σταθμό Λουτρακίου με το δίκτυο Αθηνών – Κορίνθου.
Η επόμενη φάση περιλαμβάνει την τελική σκυροστρώση, τη γεωμετρική διαμόρφωση της γραμμής και την εγκατάσταση ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων, ενώ προβλέπονται δοκιμαστικά δρομολόγια και έλεγχοι ασφαλείας.
Η έναρξη λειτουργίας της γραμμής, με σύγχρονους συρμούς, εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει εντός του 2027.
Η Πρωτοβουλία Πολιτών κάνει λόγο για ένα έργο που σηματοδοτεί μια νέα εποχή για το Λουτράκι, με σύγχρονες, ασφαλείς και περιβαλλοντικά φιλικές μετακινήσεις, ενίσχυση της τουριστικής ανάπτυξης και καλύτερη πρόσβαση για κατοίκους και επισκέπτες, συμπεριλαμβανομένων ευάλωτων κοινωνικών ομάδων.
«Από την οδό Αιγαίου ξεκινά μια νέα διαδρομή για το Λουτράκι», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση, με την οποία υπογραμμίζεται ότι η περιοχή εισέρχεται σε μια νέα αναπτυξιακή φάση μέσω του σιδηροδρομικού έργου.