
Δημοτική Συγκοινωνία στην Κόρινθο: Τι λέει ο δήμος και τι ζητά η αντιπολίτευση
- October 3, 2025
- 0 comments
- Τζένη Σουκαρά
- Posted in Uncategorized
Το ζήτημα της Δημοτικής Αστικής Συγκοινωνίας επανέρχεται δυναμικά στην πολιτική ατζέντα του Δήμου Κορινθίων, με φόντο την πρόσφατη παραχώρηση δύο ηλεκτρικών λεωφορείων από το Βαρδινογιάννειο Ίδρυμα στον Δήμο. Το θέμα άναψε φωτιές εντός και εκτός δημοτικού συμβουλίου, με τη δημοτική αρχή να υπερασπίζεται τη λύση συνεργασίας με το ΚΤΕΛ, ενώ παρατάξεις της αντιπολίτευσης κάνουν λόγο για χαμένη ευκαιρία δημιουργίας πραγματικής δημοτικής συγκοινωνίας.
Τι προτείνει η Δημοτική Αρχή
Σε δηλώσεις του στον JustRadio964 και στην Τζένη Σουκαρά, ο Δήμαρχος Κορινθίων, Νίκος Σταυρέλης, δήλωσε για το θέμα τα εξής:
«Ο Δήμος παρέλαβε δύο λεωφορεία ως δωρεά από το Βαρδινογιάννειο Ίδρυμα. Νομικά δεν μπορεί να γίνει δημοτική συγκοινωνία χωρίς τη συμφωνία του ΚΤΕΛ. Θα επιδοτήσουμε το ΚΤΕΛ για να λειτουργήσει τις αστικές συγκοινωνίες, με τον πολίτη να πληρώνει εισιτήριο και το υπόλοιπο ποσό να καλύπτεται από τον Δήμο».
Η πρόταση του Δημάρχου προβλέπει δηλαδή συνεργασία με το ΚΤΕΛ, με συγχρηματοδότηση της υπηρεσίας: ο πολίτης πληρώνει ένα μέρος του εισιτηρίου, και ο Δήμος το υπόλοιπο.
Η επιλογή αυτή προκάλεσε έντονες αντιδράσεις.
Β. Νανόπουλος: «Τα λεωφορεία δόθηκαν για Δημοτική Συγκοινωνία – όχι στο ΚΤΕΛ»
Από την πλευρά του, ο επικεφαλής της παράταξης «Συμμαχία Πολιτών» και πρώην Δήμαρχος Κορινθίων, Βασίλης Νανόπουλος, έθεσε το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο της 29ης Σεπτεμβρίου 2025, δηλώνοντας πως:
«Τα λεωφορεία της Μότορ Όιλ παραχωρήθηκαν βάσει μνημονίου που υπέγραψα το 2023 για τη δημιουργία δημοτικής συγκοινωνίας. Ο σκοπός ήταν σαφής: να μετακινούνται δωρεάν οι εργαζόμενοι του κέντρου, οι έμποροι και οι κάτοικοι από περιοχές όπως η Νεάπολη και η Καλλιθέα, ιδιαίτερα το καλοκαίρι, προς την παραλία και το κέντρο της πόλης».
Ο κ. Νανόπουλος άσκησε σκληρή κριτική στην απόφαση του Δημάρχου να παραχωρήσει τη διαχείριση στο ΚΤΕΛ, λέγοντας ότι:
Δεν υπάρχει κανένα νομικό εμπόδιο για τη δημιουργία δημοτικής συγκοινωνίας από τον Δήμο.
Η κάλυψη του κόστους δύο οδηγών μπορεί να γίνει από τη δημοτική εταιρεία «Δημοπράκτος», με μικρότερο κόστος από μια συναυλία.
Η επιλογή αυτή στερεί από τον Δήμο ένα βασικό εργαλείο αστικής κινητικότητας και κυκλοφοριακής αποσυμφόρησης.
Ζήτησε δε το θέμα να επανέλθει σε επόμενη συνεδρίαση και να αποφασιστεί από το Δημοτικό Συμβούλιο, όχι από τη Δημοτική Επιτροπή.
«Πράσινη Πόλη»: Χάθηκε στρατηγική ευκαιρία
Η δημοτική παράταξη «Πράσινη Πόλη» κατήγγειλε δημόσια την πρόθεση του Δήμου να παραχωρήσει τη λειτουργία των λεωφορείων στο ΚΤΕΛ, κάνοντας λόγο για έλλειψη πολιτικής βούλησης και απαράδεκτη σύμβαση.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της παράταξης:
Το θέμα αναμένεται να απασχολήσει το Δ.Σ. αφού παραμένει ζητούμενο στην κοινωνία.